O carte care costă DĂCÂT doo pachete de țigări

Firește, n-o să scrie nimeni despre el. Pe gratis, n-o să scrie decât o proastă ca mine. Cred  m-ați ginit, cât de generoasă pot fi, de când vă povesteam cum fluturam suta de parai la vedere, și-l întrebam pe arăbete cât costă gunoiul ăla de bucșă plină de noroi, ruptă-n patru, pe care el o vindea cam de nouă-nouță…

Va’zică, a apărut o carte. La ALL, pe Strada Ficțiunii. Probabil, cea mai bună colecție a lor. Autor, Poponeț. Stâlpul, farul și megastarul cluburilor de noapte bucureștene, americănești, franțuzești, rusești, insulare și peninsulare.
Cartea se intitulează Consumatorul de suflete și are o prefață maiestuoasă, scrisă de criticul ăla, nițel supraponderal, Alex. Scrisă cu osârdie, cu admirație, cu sinceritate dezinteresată, desigur. Păi, altfel, cum? Un critic se uită la text, nu la autor. Putea să fie , de pildă, acest Codin Maticiuc, băiat fruntaș în lista celor mai bogați români sau un homeless din Piața Sfântu Gheorghe, capătul tramvaiului dooșunu; pentru criticul literar n-ar fi contat. Un critic literar adevărat, nu se uită decât la text. Zis și făcut.
Textul e povestea unui tip super-hiper-megabogat, irezistibil noaptea. De-aia ar fi vrut Poponeț, pe bună dreptate,  să-și intituleze romanul – ”Vampirul”, dar armata de dresori de text au zis, la unison: „Țî!”, și Consumator de suflete se făcu. Păcat! În tot volumul, 2,5 cm grosime, cu copertă cartonată, cu font paișpe, cum nu se mai tipăresc decât cărțile de rugăciuni, cules la doo rânduri, ca sacourile alea cu revere late și dungi albe, care nu se mai poartă de pe vremea malagambiștilor, e vorba exclusiv despre experiențe sexuale,

exclusiv cu femei, exclusiv sub influența unor cisterne de vodcă, a unor camioane de mâncăruri fine, unde caviarul se exclude, fiind gustarea săracului șofer, săracului pilot, săracului bodyguard. Mai plutesc pe-acolo niște vinuri roze și niște șampănii care ar putea acoperi, cu prețul unei sticle, deficitul de țară dar, oricât am scurmat în paginile ultra-aerisite, n-am găsit nici urmă de suflete consumate. Am găsit scene magistral descrise, despre cum e să urinezi în chiuvetă, cu scrotul presat de marginea lavoarului, ca să-ți masezi prostata și să golești vezica pe deplin. Am găsit ceva sex anal, lamentabil spre scârbos, fiindcă duduile protagoniste nu-și dușuiau ultimul segment al curișorului înainte de penetrare și finalul era, așa, un fel de Taj Mahal, mânjit cu rahat (sfincterele nu știu să se comporte literar), pe canapele și covoare, în hoteluri unde o noapte de cazare costă cât nu reușim să punem noi deoparte, într-o viață.
Am mai găsit o mulțime de virgule puse aiurea, o mulțime de virgule care lipseau, dar asta chiar nu contează! Dacă Alex nu costă nimic, cât poate să coste o virgulă?
Spre final, autorul i-a înmânat ultima scrisoare fratelui iubitei sale, dar, pe ultima sută de rânduri la doo rânduri,  el încă nu-i dăduse scrisoarea. Mamă, nasol!  Nasol pentru coafeza de text, că pentru cititor nu e nimic.
Păcălitul cititor zice, în sinea lui, e ca și cum, într-o viață de om, aș fi cumpărat doo pachete de țigări pe care nu le-am fumat. Mare pagubă!

 

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la O carte care costă DĂCÂT doo pachete de țigări

  1. Ahab zice:

    Am vrut sa ma abtin, dar pur si simplu nu pot: Cool.
    As fi modificat putin titlul: O carte care costa. Decat doua pachete de tigari?

  2. Drugwash zice:

    Mă faci să mă iau iar de fumat. Sau de înjurat. Care-o fi mai convenabil…? 🙄

  3. Renato, multumesc pentru stire! Si, ca-n reclama aia imbecila, imi vine sa te-ntreb: Tie iti place sa faci schimb? Zi da, asculta sfatul meu! Fiindca am si eu una, aproape la fel de tare. Atit ca eu n-o sa-ti spun ce carte a aparul la All, ci ce carte NU MAI APARE la All. Hai c-ai ghicit, asa e!
    Ai vrea tu sa fie o coincidente, este? Zi sa mori tu c-ai vrea!

Lasă un răspuns

