Bozyre (unșpe)

Uneori, noaptea, când somnul mă ocolea ca Moș Crăciun pe copiii care n-au fost cuminți, stăteam la fereastra bucătăriei, fumam și mă uitam la Bozyre. Felinarul din colțul străzii îi desena cu precizie conturul, îi vopsea plafonul într-un alb îngeresc, turna alb și pe capotă…
Mai jos, lumina își pierdea puterea, trebuia să mi-l imaginez așa cum era el în întregime – masiv, cu gume late și groase, cu faruri dreptunghiulare, colțuros, crăcănat, vânjos, încăpățânat, tăcut. Și plafonul ăla, îmbrăcat în stofă de culoarea furtunii. Și cutia dintre scaune, ca o ladă de zestre. Ridici capacul și găsești pachet de țigări început, brichetă, ciocolată, monede, un pix, pietricele de lapis lazuli dintr-o brățară care s-a rupt…

Când l-am cumpărat, în cutia dintre scaune erau niște lame de Orbit și prezervative.
„Nu-s ale mele!”, a zis Făt-Frumos, a coborât geamul pe dreapta și le-a aruncat pe autostradă.
Îl conduceam pe Bozyre, de probă, până la Paralela 45.
Îl voiam sau nu-l voiam. Asta era-ntrebarea.

Acest articol a fost publicat în amintiri, autoturisme și alte chestii personale și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Bozyre (unșpe)

  1. Drugwash zice:

    Ar fi prea deplasat dacă aş spune că ai făcut pînă la urmă alegerea corectă? 🙄

    • Nu. Problema e că n-am făcut alegerea corectă atunci, ci mult mai tîrziu.

      • Drugwash zice:

        Cu timpul ajungem să preţuim puţinul bine trăit atunci cînd răul era jur-împrejur… Are şi uitarea valenţele ei bune. Mai dificil pentru cei ce nu pot uita şi nu pot ierta, suflete chinuite, fără alinare… Iartă (-mi introspecţia)…! 😳

Lasă un răspuns

