Bozyre (nouă)

Cum era faza aia, trifazică, din basme, când arunca Făt-Frumos  pieptănul, năframa, oglinda, și-și lua distanță?… E, cam așa și Făt-Frumosul meu mi l-a aruncat pe Bozyre în brațe, să-mi dea de lucru, să nu mai fiu cu ochii pe el ca pe butelie.
Ce-mi zice psihologu’: atenție, că faci transfer de afecțiune, o mașină e un obiect, nu te poți atașa de ea nici măcar cât te-ai atașa de un câine!…
Bravo, mă! Parcă mi-ai mai zis chestia asta. Acuma o repeți. Crezi că de-aia plătesc cin’zeci de minute d-alea măsurate cu metru’ etalon  – adică nu plus/minus o secundă -, cu prețul unui pantof Salamander, ca să-mi zici de două ori ceva ce știam?
Bun. Îl iubesc pe Bozyre. Care e problema? Îl iubesc! Tu nu ți-ai iubit prima jucărie mecanică, în copilărie? Zi!  Tu, când ai găsit, sub brad, un moșuleț de tablă, îmbrăcat în haină de fetru roșie, cu barbă de vată, care agita deasupra capului  un clopoțel  de îndată ce-i învârteai cheița din spinare, nu ți s-a părut că e o vietate care trebuie iubită?
Păi, când îi învârtești cheița lui Bozyre, sub volan, nu dă din clopoțel, dă din roți. Are niște porcușori sub capotă care sug benzină și grohăie, și te duc unde vrei.
Cum adică, de ce plâng, când vorbesc de el?… Nu, frate, nu-s chiar atât de idioată! Vorbesc de fierul ăsta de care m-am îndrăgostit, fiindcă nu face fițe decât prin oraș, pe lângă casă, unde se alintă, vrea ciocănele în electromotor, da’ dacă apucă să vadă București tăiat cu diagonală roșie, e ca un pușcaș marin. Rupe tot. Fluieră Transfăgărășanul, tricotează Cheile Bicazului, rade Valea Oltului și, când îl pui în linie dreaptă pe autostradă, umblă pe roțile de dinapoi. Zici că decolează.

Îl iubesc fiindcă e fidel. Nu joacă la doo capete.
E exact opusul Făt-Frumosului care mi l-a azvârlit în față, ca pe-o năframă, ca pe-o oglindă, ca pe-un pieptăn fermecat…

Acest articol a fost publicat în amintiri, autoturisme și alte chestii personale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Bozyre (nouă)

  1. Drugwash zice:

    P-asta trebuia s-o faci 8.1, cum au făcut şi ăia de la M$ cu vindovsu’ lor! 🙄

    Ţi-am mai zis io că arunci banii degeba la spărgătoru’ ăla de creeri – mai bine-ţi iei un DVD cu un film indian unde se cîntă şi dansează în draci, ori o butelcă de visichi şi-un amic de păhar. Parol! 😉

    Şi să-ţ’ mai zic un secret: şi io vorbeam cu ditai trămvaiu’ meu şi culmea e că mă asculta, dragu’ de el! Cu fierătaniile astea computerizate e mai greu, c-or îmbătrînit, s-or sclerozat, o mai ia cîte unu peste cîmpi… Da’ aşa-i cînd n-ai alt suflet prin preajmă. Dă-l în brînză pă nea Şrinc, hai noroc şi noi să fim sănătoşi! 😀

    • Te superi dacă nu răspund, uneori? 😉
      De pildă acum…
      🙂

      • Drugwash zice:

        Sînt în deplasare, n-am voie să mă supăr. 😛
        Da’ poţi să înjuri dacă vrei, abia mai învăţ şi io cîte ceva. 😆

      • Ba, ai voie să te superi. Ziceam și io, așa… Cititoru nostru, stăpânu nostru! Nu pun apostroafele, că tre să schimb de pe tastatură Romanian, pe English, de vreo opt ori. Te-ai prins că înot prin ortografie de premiul doi, adică trec anu, oricât de leneșă aș fi.
        M-am împăcat bine cu pisicologu. Era mereu un pas în urma mea, îmi sufla în ceafă, da m-a ajutat acolo unde pietrele erau prea lunecoase. Mă trăgea după el, zicea că să beau apă, să rod un cubuleț de zahăr… ca un salvamontist.

      • Drugwash zice:

        De apă cu zahăr ştiu şi io, calmează palpitaţiile. 😀

        Nu ştiu ce soi de layout ai acolo pentru RO, da’ la ăla de-l am io pe toate computerele e de ajuns Shift+2 pentru ghilimele (double-quote) şi a doua tastă după zero de pe rîndul de sus cu cifre pentru apostrof (single-quote). Aveam şi niscai tutoriale la mine pe blog, da’ cui îi mai pasă de gramatică într-o lume nebună, nebună, nebună… 🙄

        Habar n-ai din ce motive (poate) puerile mă supăr. Da’ nu din cauză de adevăr şi dreptate. 😉 Că vorba ceea: cin’ le are, să-i trăiască – cine nu, poate-or să-i crească! 😆

  2. La mine e mai simplu. Singurul semn pe care nu mi-l dă tastatura Ro, e apostroful. :Tre să-l iau de pe ingliș. În rest, e bine. Mă descurc. Am învățat până și ce trebuie să răspunzi la întrebarea ”Ce mai faceți?” Zici BINE, Patru litere, și nu te mai bate nimeni la cap.

    • Drugwash zice:

      Pun pariu pe patru poli 🙄 că e RO (standard), nu RO (legacy). Tre’ să număr pînă la zece în swahili, altfel nu ştiu de ce sînt în stare. Pfuai, s-a golit şi paharu’ de vişinată. Sono nei guai!

      Hagy meg vagy? How are you? Wie geht’s dir? Come stai? Comment ça va?
      Întrebări de protocol. Nimănui nu-i pasă de fapt de răspuns. Nimănui nu-i pasă de nimeni. Sau…?

      • Nu merge, bre! las-o-așa, că când vreau să scriu ultra corect, virez pe aia engleză și pescuiesc apostrofu de la mama lui. Scriu pe RO Romanian (România). Treaba e că nu mai schimb cu altă variantă de română, că iar tre să învăț unde-i z, y, ? și alte mizerii.Și nici că voi ca să mă laud, nici că voi să te-nspăimânt, dar îmi ia fo săptămână să-mi intre tastatura în reflexul degetelor.

      • Drugwash zice:

        Io folosesc acelaşi layout de fo 15 ani, niciodată n-am simţit nevoia să mai trec pe EN, totul mi-e la îndemînă. Da’ pe atunci era mai simplu, cu Win95/98. În fine, să lăsăm tehnicalităţile… Mea culpa!

      • Crazy, mulțumesc, dar am încercat și nu răspunde la comanda Alt ț.
        Dacă singurul meu necaz în viață ar fi apostroful, cred c-aș fi cea mai fericită persoană și nu e bine să fii prea fericit, că te tâmpești sau ajungi patriarh.

      • crazy wolf zice:

        @ Renata Carageani:

        Dacă simțiți vreodată senzația ciudată că ați vrea să rezolvați problema 🙂 , pot să vă spun că eu aici am găsit soluția pentru tastatura RO în Windows XP:
        http://www.secarica.ro/html/ro_kbd_winxp.html

Lasă un răspuns

