Un fluture pe lampă

Bine, am înțeles!
România și-a pierdut Tătucul (ceușescu), Mămucul (băsescu), Cornu și Laptele, poate și Ouăle(năstase), și-a pierdut Useleul (antonescu),  a pierdut pariurile cu agricultura, cu educația, cu autostrăduțele, cu turismul, cu maidanezii care ar fi putut deveni animale de companie, a pierdut, ca să zic așa, 25 de ani, degeaba.
Fiindcă e tot unde am sperat cu toții că n-o să rămână: în situația de țară bătrână, aproape feudală, unde se poartă, încă, turnirul, dar fără cai și lăncii, e suficient să deții un cuțitaș, un pistolet, un ac de cravată audio-video, un văr la Guvern, niște țâțe beton, ceva care să te scoată din gloata săracă,  plătitoare de taxe cu reducere la începutul anului, ceva care e numai al tău, în detrimentul celorlalți.

 

E un fluture pe lampă. La propriu. De Paul Everac.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, o ţară frumoasă, păcat că e populată, părerea mea și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Un fluture pe lampă

  1. ALM zice:

    Eu sper că, după atâtea „Drumuri și răscruci”, lăsând „Ferestre deschise” ca să intre bunăstarea, după 10 ani în care Mămucul a practicat „Beția sfântă” (mulţumit că şi-a însuşit „Ochiul albastru”), va veni şi „Lichidarea”, groaznică precum „Un pahar cu sifon”! De asemenea, sper ca noile alegeri prezidenţiale să nu ne aducă iar „Brățara falsă”, ca să nu ajungem „La marginea lumii”. Sper! Altfel, „Hai că a fost drăguț!”

  2. Drugwash zice:

    Cîte milioane sîntem noi, cîte sute sînt ei? Mulţi da’ proşti, sau Proşti da’ mulţi? Adică: pînă cînd, baszmeg!?

    Eu cred că ne-am pierdut dreptul de-a exista încă de cînd ne-am născut. Ca ţară, adică.

    • Eu nu cred asta, Dragoș. Bunică-mea, care a trăit 102 ani, a trăit tot timpul într-o țară. Cel puțin până în 47, din spusele ei. Apoi în Iad. Dar era un Iad cu legislație absurdă și precisă. În 90 a început să nu mai înțeleagă nimic. Deși era la fel de lucidă ca mine, și legislația părea mai coerentă.

      • Drugwash zice:

        Totul ţine de percepţie.

        Şi eu pot spune că am trăit o perioadă bună şi frumoasă în copilărie, în anii ’70. Dar spun asta numai comparativ cu ce-a urmat; experienţa altcuiva care-a traversat personal alte perioade de timp m-ar putea contrazice, iar acela ar putea fi contrazis de un altul şi tot aşa.

        Ca să nu mai spun că mai contează (destul de mult, uneori) şi comunitatea locală, „expunerea” faţă de centru şi modul în care acea comunitate ştie să beneficieze de portiţele din dos ale legislaţiei în propria favoare fără a trece însă în imoral.

        Însă luat totul în ansamblu de la înfiinţarea ţării şi făcînd o medie, observăm că în majoritatea timpului am fost sclavi la stăpîn, aceştia succedîndu-se ca naţii şi perioade istorice. Culmea este acum, în secolul 21, cînd industria e distrusă, agricultura e distrusă, educaţia e distrusă, societatea e dezbinată şi – iată! – pînă şi glia strămoşească e vîndută străinilor fără pic de mustrări de conştiinţă (personală sau naţională), tocmai acum avem falsa senzaţie că sîntem liberi, independenţi şi prosperi. Trăiască tembelizoru’ spălător de calote craniene – creiere nu mai există de mult în ţară. 😦

  3. Doo gresale: Romania inca nu si-a pierdut mam(el)ucul, si nu se zice „lampa”, ci „lamba”!

    • Ca de obicei, Rădescule, punct ochit, punct lovit! A doua greșală, lamba, chiar nu mi-o pot ierta.

      • Drugwash zice:

        Lasă-l încolo de B mic (sic!) – cît să-l mai ţină balamalele să stea sculat ţanţoş? 🙄 S-a înmuiat şi el într-un sfîrşit de final şi-a ajuns un p (de la) pleoştit. Iaca, na explicaţiune! 😛 😀

Lasă un răspuns

