Alb și negru

După ce am încercat să-i explic prietenului Cârco niște d-ale Prăvăliei fără succes, mi-am amintit că suntem o țară frumoasă, bogată, fără noroc, dar tranșantă.
La noi ori e alb – Becali, scoateți-l din pârnaie, că are suflet bun, face pomeni și nu scapă nicio biserică să nu se crucească la ea -, ori e negru. La negru, lista e lungă. Prea lungă s-o înșir aici. Practic, în funcție de interesele și părerile fiecăruia, fiecare are un micrometru pătrat pus la alb – ocupat de el însuși, în mijlocul unei nesfârșite câmpii negre, ocupate de restul lumii.
Suntem o țară de inși crânceni. Douăzeci de milioane de inși – plus/minus diaspora – care au dreptate. Fiecare are dreptatea lui, fiecare deține o informație covârșitoare care-l îndreptățește să aibă dreptate, împotriva tuturor.
Cum ar suna începutul listei dreptății fiecăruia?
Nu știu. Ieri, o grămadă de români puneau în capul listei personale următoarea revendicare: să nu mai icnească Șarapova!

Firește că e o revendicare lipsită de importanță, dar, cel puțin, apărea ca punct principal și comun pe lista multora.

E și ăsta un început de reconciliere, în care pro- sau anti-băsescu e tot atât de important ca solicitarea, frecventă, la tejgheaua Prăvăliei, aia cu un sirop pentru sau contra tusei.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, d'ale Prăvăliei și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Alb și negru

  1. Drugwash zice:

    Cred că cel mai important lucru e faptul că (încă) mai avem o opinie – fie ea corectă sau greşită. Totuşi, e posibil şi cît se poate de realist ca fiecare să aibă dreptate în propriul context şi din propriul punct de vedere, chiar dacă procentul nu va atinge niciodată 100% în mod individual. Dacă s-ar corobora toate opiniile pe un anumit subiect, atunci ar fi foarte aproape de adevărul absolut, dar chiar şi în acel caz ar rămîne un rest de îndoială la acel 99,(9)% certitudine.

    Amuzant e faptul că adevărul absolut ar bulversa întreaga lume prin însuşi natura lui. Matematica umană nu a reuşit încă să-l atingă, nefiind capabilă să demonstreze viabilitatea binară a lui unu şi zero contopiţi într-o singură entitate. 😉

    Îţi dai seama că nu mă interesează icnetele Şarapovei atîta vreme cît nu se aud de sub mine. 😀 Cît despre politică în general, eu întotdeauna am fost pentru contra. 😎

    • 🙂 🙂 🙂
      Aproape că nu mă pot concentra la comentariul tău fiindcă m-a pus dracu să citesc finalul, cu Șarapova. Râd și râd și nu mă mai opresc.
      Probabil cea mai vorbă de duh pe care am auzit-o anul ăsta.

      • Drugwash zice:

        Dacă am reuşit să te fac să rîzi, pot considera că e cea mai mare realizare a mea pe anul ăsta. Să sperăm că vor mai fi şi alte asemenea ocazii. 🙂

  2. Renato, in linii mari sint de acelasi acord cu tine, cu o singura esceptie care confirma ca am dreptate: Romania nu e transanta, ci transata!
    Da poate asta ai vrut sa zici si tu, doar ca n-ai nimerit!

    • Nu cred, Augustine! Încă nu. Încă nu ți se cere pașaportu ca să intri în Miercurea Ciuc. Asta numesc io tranșată. La ce te gândești tu, îi zice jucată. Și câștigată sau pierdută, depinde din ce parte privești lucrurile.

Lasă un răspuns

