Selfie

Mi-a luat ceva timp să înțeleg, fără să dau pe Google, ce e aia selfie.
Am ascultat doi întreținători de antren la radio vorbind despre selfie-urile lor. Pe urmă am văzut  la știrile (?!) tv și  selfie-ul Elenei Udrea.
Abia mai apoi  am pus lucrurile cap la cap și-am înțeles că selfie e atunci când îți faci tu, ție însuți/însăți, o fotografie.
Nu știu dacă se cheamă selfie imediat ce ți-o faci sau devine selfie doar după ce ți-o pui pe feisbuc. Nici băieții de la radio nu știau precis când e selfie curat. Când ți-o faci  cu mâna ta și ți-o pui pe peretele virtual – e, fără dubiu, selfie pursânge.  Nu e clar dacă tot selfie e și când te trage altul în poză și tu o faci publică.
Să zicem, până la urmă, că n-are prea mare importanță modul în care ți-ai sau ți s-a fotografiat moaca, ci motivul pentru care ți-o expui.
Ca să primești like-uri? Chiar așa, imposibil de nuanțat cum sunt ele? Fiindcă, apăsând butonul de like, celălalt poate gândi: ”Arată nasol, dar e fată/băiat bun; like!” sau ”Are o față…, vai de mama ei/lui! Da’ nu și-o fi pus poza aici ca să afle că e urâtă/urât cu spume; like!”
Ca să scapi de complexe? ”Nu-mi pasă cum arăt, uite, asta/ăsta sunt”!

Ă? Știe careva de unde vine damblaua asta cu selfie-urile?

Acest articol a fost publicat în experimente, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Selfie

  1. crazy wolf zice:

    Traducerea corectă în limba română cred că e… „labă”. 🙂 Ce e cumva curios e că am văzut și oameni serioși apelînd la genul ăsta de „afirmare”:



    Sînt țăran, că dl. Antonesei mi-e simpatic, da’ nu m-am putut abține. 🙂
    Cred că e ceva și pe sistemul: „Păi dac-o face toată lumea, atunci nu e de rușine, pot să mă prefac și eu că e altceva – instantanee cu mine, gen.”
    Oi fi eu cretin, dar așa mi se pare…

  2. Mélanie zice:

    à propos de „like”: HL=huge like pentru acest super-post… 🙂
    * * *
    @”Știe careva de unde vine damblaua asta cu selfie-urile?” – de la amerloci, of course… 🙂 un fel de narcisism extrem „dublat” de penibil si ridicol ce nu „ucid” pe nici-un meridian… 🙂

    • Mulțumescu-ți de HL!
      Nu cred că e o dambla, damblaua e trecătoare, cred că simptomatologie get-beget pentru vreun sindrom maniacal, narcisim, histrionism ori alte daravele de-astea psihice care necesită consiliere psihoterapeutică.
      Eu, ori de câte ori văd un selfie, mă duce gândul la cerșetorii stradali care-și expun ciotul tumefiat, edematos, gata de septicemie, cărora le dai un leu, evitând să privești grozăvia, din instinct de autoconservare și din Frica de Dumnezeu, fiindcă altminteri ar trebui să te uiți nițel mai atent la machiajul ciotului, să numeri de câte luni amărâtul ăsta supraviețuiește în stradă, doar cu hârtii de un leu, fără asistență medicală, și tu, care ți-ai tăiat o unghie aiurea, și faci un panarițiu, și faci 40 de grade, te duci la camera de gardă plângând și acolo, un stagiar obosit, îți zice că trebuie să ți se amputeze brațul din șold, că ai venit prea târziu.

      • Mélanie zice:

        cu placere, Renata! 🙂 tamam ti-am citit raspunsu’ catre mine la Andreea si-ti multumesc… mi se spunea deja Mélanie din liceu si-apoi la facultate, asa ca nu conteaza accentu’ de pe actele-mi franceze, ma poti numi cum doresti… 🙂 ah, blogu’ meu e franco-englez, unde intervin si români, iar comentariile în româna, italiana sau spaniola sunt bine-venite… 🙂
        * * *
        @”panarițiu” – n-am mai auzit sau citit acest cuvânt de…”secole”! 🙂 merci & bonne-nuit!

  3. ALM zice:

    „Ă? Știe careva de unde vine damblaua asta cu selfie-urile?” Evident, de la „generalul Store”! De acolo ne vin toate schimonoselile care ne dau impresia că suntem „cool”. Personal, ca un conservator ce sunt, evit să folosesc cuvintele care nu sunt în DEX sau nu sunt expresii tehnice consacrate.

    • ALM, pisicologii cred că ”aceasta vine tare de departe-n mine”, e o nevoie de confirmare a imaginii proprii, un fel de auto-feedback pe care ți-l dai și ți-l tot dai, până ești mulțumit și pe urmă ieși cu el pe ștrase, ca să colecționezi laicuri, fiindcă cea mai treabă mișto cu laicurile astea e că cine nu te-ar lăicui, n-are buton și trebuie să se abțină.

Lasă un răspuns

