Pâinea lui Dumnezeu

Pâinea lui Dumnezeu e Savoria. De câteva zeci de ori pe zi  apare la televizor, ca fiind singura pâine recomandată copiilor, fiindcă are fier și vitamine (complexul de B-uri) și e singura fără E-uri.
Nu știu cine dracu e în spatele fabricii Savoria, dar trebuie să ne amintim două lucruri:
1) TOATĂ făina utilizată în fabricile de panificație e încărcată cu fier.
2) ORICE făină de graminee conține complexul de vitamine B.

Dumnezeul pâinii Savoria, în reclame, e tipul cu față de vampir, profesorul Mencinicovschi sau cam pe-acolo.

646x404

Nu știu, repet, cine e SAVORIA, dar are mult și neobosit tupeu, când atacă la gioale concurența, pretinzând că nicio altă fabrică de pâine nu livrează marilor lanțuri de magazine NUMAI pâine fără aditivi.
Cui îi place să se joace cu sensul cuvintelor, să se joace și să priceapă ce-avem noi aicea. Că CNA-ul s-a dat bătut.

Infecta reclamă mincinoasă și mencinicoasă se difuzează în continuare.

Eu mănânc pâine  șaișpe la sută fibre, de la Vel Pitar, dar când opresc la un anume chioșc, vizavi de balamuc, pe Emil Racoviță, iau o pâine neagră de la o firmă obscură, numită BUNĂTĂRIE, căreia eu îi zic, în glumă, BUNĂCIUNEA, fiindcă e bună rău, și chioșcăreasa râde numai când mă vede și, dacă faci pe cineva să-ți vândă o pâine, râzând, credeți-mă, E-urile nu mai au nicio putere nefastă asupra trupului nostru, cocârjat de atâtea reclame, amenințări și substanțe nocive.

Acest articol a fost publicat în actualitate mioritică, actualitatea politică, părerea mea și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Pâinea lui Dumnezeu

  1. Cârcotaşu zice:

    Păi Savoria e a fetelor lui Voiculescu, Camelia şi Corina. Mencinicopski a avut rubrică permanentă în Jurnalul Naţional, unde-a desfiinţat industria alimentară în totalitatea ei (în articole bineînţeles). Când l-am auzit lăudând pâinea Savoria chiar nu mi-a venit să cred. Vorbeşte de grâul „spelta”, dar a trebuit s-ascult reclama de zeci de ori ca să înţeleg numele, pronunţat foarte „discret” şi să pot căuta ce e şi ce vrea el. Ei bine, apare ca fiind o varietate antică, strămoşul grâului comun, fără să reiasă cine şi unde îl cultivă, fiind o varietate rară. Or, în România, ţara ogoarelor pârloagă, să-mi spună cineva că s-a găsit cine să cultive specii rare de cereale, mi se pare o prostie fără seamăn. În rest, nu ştiu care-s E-urile alea din pâine, că din câte cunosc eu reţeta, în afară de apă, drojdie sare şi făină nu conţine nimic altceva.
    Poţi să-mi spui şi mie mai cu precizie unde-i „chioşcu” ăla unde găseşti „bunăciunea”? Că vizavi de balamuc poate fi la Străduinţei, da’ depinde de unde priveşti lucrurile. 🙂

    • Cârco, io stau în cartier de numai 13 ani. Nu știu decât strada mea, pe nume și piața de la Cultural. Cum vii de la Nițu Vasile pe Emil Racoviță, autobuzul face o stație imediat după rond. La următoarea, e un colț de bloc întreg cu magazin PROFI, un chioșc nonstop și un magazinaș care vinde pâinea asta, de la fabrica BUNĂTĂRIE.

      • Cârcotaşu zice:

        Păi da, strada aia cu colţul de bloc se cheamă Străduinţei şi iese exact la piaţa de la Cultural. Acu’ m-am prins şi unde-i magazinaşu’ cu bunătăria. O s-o-ncerc şi io. Merci!

  2. Drugwash zice:

    S-ar putea să ştiu pe cineva de acolo, de „sus” – asta dacă nu fac vreo confuzie. N-am teve şi ca atare mi se rupe de reclame. Mie unul nu-mi place pîinea aia fiindcă e prea dulce la gust; i-am şi spus persoanei lucrul ăsta. Eu cumpăr exclusiv pîine neagră la fel de obscură ca a ta (feliată, că altfel nu mai există) deşi numai dracu’ şi aghiotanţii lui ar putea şti ce anume e negru în pîinea aia: cacao, cenuşă…? că numai făină neagră – aşa cum o ştiam din copilărie – nu-i.

    Da’ hai să-ţi spun o chestie: numai proştii pun botu’ la reclame. Oamenii cu cap obţin informaţiile de calitate de la persoane de încredere, nu de la mincinoşii de pe sticlă. Şi cine pune botu’, merită să şi-o ia. Din nou selecţia naturală în acţiune.

    Dincolo de asta, dacă produsele respective se încadrează cu adevărat în limitele descrise, consider că e un lucru bun, luat în absolut.

    • Dacă e cacao, e bine. Dacă e cenușă, e bine. Să nu fie negru de fum! 🙂
      Io pun botu la reclame: nu cumpăr nimic din ce e reclamat. Dacă faci un produs și/ți rămân bani de publicitate, înseamnă că e prost și scump. Că dacă era ieftin și bun sau scump și bun, se vindea fără reclamă. Zic bine?

      • Drugwash zice:

        Păi zici bine. C-aşa zic şi io.

        Unde-i pîinea aia neagră de altădată…?

      • Cârcotaşu zice:

        Unde-i pîinea aia neagră de altădată…?

        Majoritatea celor ce „regretă” pâinea aia neagră de altă dată n-au apucat s-o guste. Ar trebui să aibă 50-60 de ani, că-n anii 70-80 nu mai exista bunăciunea. Da aşa e moda! 🙂

      • Drugwash zice:

        Am doar 48. Pîinea de care-mi amintesc eu era rotundă, neagră-tuci, densă, grea şi cu un gust un pic acrişor. Cred că era cu cartofi. Săţioasă.

      • Cârcotaşu zice:

        Mulţi înainte! Nu prea era aşa neagră, avea o culoare plăcută, sigur, era rotundă sau ovală (că se schimbase modificarea) şi nu era deloc acrişoară. Cu cartofi începuseră s-o facă după 1970, când nu mai era rotundă. Da’ nu-i aşa important, asta e numai o remarcă fără relevanţă.

      • Drugwash zice:

        Mulţumesc, la fel!
        La noi în Ploieşti era încă rotundă şi după ’70, altfel nu mi-aş fi amintit-o aşa. Şi cam acrişoară, mai ales dacă stătea o zi-două. Probabil noi ploieştenii am fost întotdeauna mai în afara normelor. Da’ nici asta n-are relevanţă.

  3. Pingback: Unde se duc tradatorii de neam si tara cand se duc? | Hai ca se poate!

  4. ecoarta zice:

    Nu-mi place pâinea asta şi gata! Prefer să-mi fac singură pâinea, în casă, iar dacă nu am timp suficient cumpăr de la colţ, unde găsesc pâine bună, cu bon cu tot!

  5. Pingback: Unde se duc tradatorii de neam si tara cand se duc? |

Lasă un răspuns

