0219551

Dacă ai de-a face cu publicul, spre a-i oferi un serviciu, eşti obligat să-ţi atârni pe un perete, la vedere, numărul de telefon al lui „sună un prieten” – ANPC.
Prietenul publicului consumator şi-al tău duşman.
AUTOTIRATEA NAŢIONALĂ pentru PROTECŢIA CONSUMATORULUI ar trebui să răspundă la 021/9551.

Ţeapă!
Răspunde un robot care-ţi citeşte haşgeuri, legi, articole de legi, inclusiv ani în care au fost  emise, cam un sfert de oră. Apoi, convorbirea se întrerupe.

Mai suni o dată. Iar apeşi tasta UNU. Iar curge evanghelia legislativă care te asigură: poţi să reclami încălcarea unui drept de consumator, conform legislaţiei în vigoare. Când te simţi în deplinătatea drepturilor tale cetăţeneşti şi ai tras aer în piept  să zici ce te doare, intră ton de ocupat.

Sunt atât de acrită, descumpănită, plină de ură faţă de cercul vicios în care ne învârtim, încât mi-aş dori să declare românica război groenlandei, ca să văd ceva nou.  Să-l văd pe FRAM, cu automatul pe umăr, agresându-mi frigiderul, marca SIEMENS, care apără cu propria-i făptură dreptunghiulară, greoaie, cele opt copane de pui din congelator. Aş vrea să văd cum sare freon pe pereţi, cum iese frigiderul pe targă, dus de băieţii capabili de la SMURD, cum se cuibăreşte ursul polar lângă maşina de spălat şi-mi cere, mă imploră prin gesturi, să-i pun zgardă şi lesă.

Pe seară, o să-i fac o baie fierbinte, cu apă de douăzeci şi patru de grade celsius, despre care RADET zice că are cincizeci şi şase.
FRAM, fericit.
Eu, la fel.
RADET, pe felie, muşcând cu poftă din factură, ca FRAM, din fileul de peşte congelat.

Acest articol a fost publicat în actualitatea politică, o ţară frumoasă, păcat că e populată, strict autentic, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la 0219551

  1. Pe mine m-ar interesa numarul de telefon al Autoritatii Nationale pentru Protectia IMPOTRIVA CONSUMATORULUI. Adica cine ne apara pa noi impotriva lu ALA!

  2. Theodora zice:

    la mine apa calda este fierbine dar este rosie de la rugina

    • Te invidiez! Am experienţă bogată în băi/duşuri de rugină. Singurul lucru nasol – se murdăresc prosoapele, ireversibil. D-aia am cumpărat două, maro, ca să nu conteze. Avantajele apei cu rugină sunt inimaginabile, Teo, faţă de râgâitul ţevii de apă caldă, în gol. De azi-dimineaţă nici nu mai râgâie. O să-i pun oglinda la bot, să vedem dacă mai respiră.

  3. Pingback: Dupa ce a distrus tot ce a atins Basescu se vrea primul mediator al tarii | Hai ca se poate!

  4. Theo, las’ ca-i bine. Da-i inainte cu nadejde! Sa-ti spuna Renata cita nevoie avem de fier!

  5. Drugwash zice:

    AUTOTIRATEA -> AUTORITATEA
    Se pare totuşi că ai nimerit-o la ţanc, fiindcă e cam.. auto-tirată, protecţia asta. Sau… cumva… nu te încadrezi în definiţia consumatorului. Adică ăla ar fi individul care ţine pliscul sigilat ermetic iar băierele pungii larg deschise pentru ca „dînşii” să bage mîna pînă la umăr.
    „Şi mîna greblă se făcu… Ciocu’ mic, da!?” Felicitări, acum eşti consumatorul perfect!

    Om avea noi nevoie de fier, că prea sîntem gelatinoşi precum meduza, dar nişte unii au nevoie de o vreme bacoviană în inimă şi minte. 😎

    • Dap….autoritatea e autotirată. Un alt pretext să afăm că ne purtăm de grijă, singuri.
      Telefonul autorităţii e O FARSĂ. Autoritatea care ne apără pe noi e rudă de sânge cu cei care-şi bat joc.
      Mi-am creat, mintal, un abecedar al supravieţuirii – să nu ies din parcare cu spatele, până când ultima babă vie din cartier nu e plecată la biserică. Să nu ies din parcare cu faţa, până când ultima babă din cartier care vrea să-şi plimbe căţelul, fiindcă nu frecventează biserica, zilnic, ci numai la mari sărbători, tocmai acum a ieşit cu căţelul….
      A!… Nu mă înţelege greşit, cel mai bun prieten al meu a fost, timp de 12 ani, un ciobănesc german.Mi-a fost sprijin şi motivaţie că poţi supravieţui printre imbecili. Păi, dacă un câine putea!…

      • Drugwash zice:

        Mondo cane. E mai uşor să surpavieţuieşti într-o lume anume dacă eşti asemeni lor. Un Om într-o lume de cîini (cîinească? cîinoasă? semantică…) e o pradă sigură, dacă n-are alături Fram-ul, cu tot cu automat şi suficiente copane.

      • Drugwash zice:

        ERATA: să supravieţuieşti.

        Am doar un Fram, dar e gol şi n-are nici automat aşa că mai greşesc şi eu cînd mi se înceţoşează privirea. 😦

Lasă un răspuns

