Probleme, Dorele?!

Nu, Dorel n-are nicio problemă. El a înţeles perfect mersul lucrurilor. Un avion a căzut sau a aterizat forţat în Apuseni, lăsând, printr-un noroc sau intervenţie divină, câţiva pasageri în viaţă. Nişte doctori. Când zic „nişte”, trebuie să acceptăm că nu erau nici preşedintele ţării, nici câţiva infractori căutaţi  de băeţii de la crimă organizată. Erau nişte doctori care lucrau la secţia transplant, la bine şi la rău, la alb şi la negru.

Ălora care-şi freacă palmele de bucurie că pot să-l bage în bucluc pe Zamfir, pentru trafic de organe la negru, le zic, de bun simţ, că Zamfir, doctorul şef al grupului care s-a prăbuşit cu avionul, are o altă şi mult mai importantă problemă de rezolvat: ce căuta o studentă la medicină în echipa lui de transplant? O studentă! Care, la sfârşitul studiilor, ar fi putut să-şi aleagă altă specialitate medicală. Gineco, imagistică…, ceva. Orice altceva.

Asta e problema, Dorele! Când schimbi, neoficial, lista celor care ar fi trebuit să existe la bord. Indiferent ce se întâmplă pe drumul în zbor, cei care supravieţuiesc (accidentului) sau mor, fac parte dintr-o listă legală de pasageri.
Să sperăm că familia studentei, care nu avea ce căuta în acel avion, va cere mereu, de-a pururi, explicaţii celor care n-au putut localiza apelul telefonic.

De dragul acelor oameni care supravieţuisec – şi încă bine – posttransplant.

 

Acest articol a fost publicat în d'ale Prăvăliei, ştiri de neştiut și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Probleme, Dorele?!

  1. Pingback: Noul Cod penal si Codul de procedura penala intra in vigoare de la 1 februarie | Hai ca se poate!

  2. Până una-alta, studenta la medicină despre care vorbiți aici este, cu certitudine, o victimă. Din păcate nu se știe a cui.

    Cum nu se știe nici ce căuta ea în avionul probușit. Cel mai puțin probabil este că era acolo pentru că ar fi făcut parte din „echipa de transplant”. Mai ales că nu a spus nimeni și nu scrie nicăieri că doar membrii acestei echipe pot fi pasageri în acel zbor. Este foarte posibil ca studenta să fi făcut aerostopul de la București până acasă. Cum este posibil să fi fost doar o însoțitoare de bord a unuia dintre bărbații din grup. Mai puțin probabil, dar nu imposibil este să fi fost un călător clandestin.

    Indiferent de motivul prezenței studentei printre pasageri și, apoi, printre victime, discutarea unor eventuale vinovății privind această prezență ar trebui explicit disociată atât de investigațiile privind accidentul de zbor, cât și de discuțiile privind vinovățiile celor ce au ratat misiunea de căutare și salvare a supraviețuitorilor acestui accident, pentru simplul motiv că una e una și alta e alta.

    • Da, domnule, este victima clară a negăsitorilor ei. Dar doctorul Zamfir, pe a cărui semnătură a plecat echipa de pasageri, o să aibă probleme.
      Ştiţi, am omis să scriu în postul meu că, un student sau un rezident de medicină militară nu are ce căuta într-o „echipă de transplant”, pentru simplul motiv că în medicina militară nu se practică transplant. Adică spitalele militare din Ro. nu se îndeletnicesc cu transplantul. Adică fata aceea era tot atât de motivată la bord, prescum dumneavoastră sau eu. Firma de asigurări va refuza despăgubirea către familie. Dacă eu sau dumneavoastră ne-am fi trimis câinele de companie în zborul ăla, ca să vadă şi el cum e în avion, doctorul Zamfir are de dat nişte explicaţii. Asta e nasol. Pentru el. Şi voiam să subliniez că nu scandalul traficului de organe ar putea afecta grupul de medici supravieţuitori, ci prezenţa acestei fete, la bordul unui zbor dedicat exclusiv transplantului. Un de ea n-avea ce căuta.
      Va fi o complicaţie „fericită” care-i va scoate basma curată pe cei care se ocupă, legal, de localizări.
      S-ar zice, într-o ridicolă teorie a conspiraţiei, că au dorit-o moartă, ca să împingă aria cercetărilor pe alt făgaş.
      Dacă citiţi atent tot ce v-am spus, aţi înţeles, cred, deja, şi ce am scris printre rânduri.

      • Multumesc frumos pentru răspunsul elaborat la comentariul meu. Din el rezultă că știți cum este să ai impresia că cineva te comentează fără să fi avut răbdarea să citească ce ai scris. Ba, mai mult, cum este când îți spune în comentariu că nici măcar nu ai dreptate, fără să citească ce ai scris, sau că nu știi despre ce vorbești.
        În cazul meu, îmi permit doar să remarc faptul că ideea modestă a comentariului meu era că nu ar trebui amestecate vinile celor care au dat cu avionul de pământ cu vinile celor ce nu i-au salvat pe supraviețuitorii omorâți apoi de fring și de timpul îndelungat de neintervenție, dar și cu eventuala vină a uneia dintre victime de a nu putea să își justifice prezența între pasagerii zborului.
        Desigur, o asemenea idee poate fi combătută, atât cu argumente, cât și cu credința că eu nu am, pur și simplu, dreptate, ori nu am căderea de a emite așa ceva. Ori pot fi combătut chiar cu opinia că eu nu am ce căuta în discuție, deși, într-o gară, mai ales una atât de elegantă ca a dumneavoastră, ar trebui să se perimtă intrarea în discuție a necunoscuților.
        Din păcate, argumentele de tipul că studenta nu putea face parte din echipa de transplant, deoarece ea, săraca, era doar studentă și mai era studentă și la medicina militară, medicină ce nu se ocupă cu transplantul și, ca urmare a acestei situații, vor fi anulate celelalte vini despre care am vorbit, nu sunt, de fapt, argumente.
        Sincer, nici nu știu ce sunt. Cu siguranță nu sunt informații corecte, în totalitatea lor. Ce știu eu este că medicina militară este militară deoarece este practicată de medici în uniformă militară și atât. În rest, nu sunt diferențe de carieră profesională, fiecare medic militar putând să se specializeze în ceea ce crede de cuviință că i se potrivește, inclusiv în transplant, dacă există o asemenea specializare medicală. Cât despre prelevarea de organe de la morți, asta cu siguranță nu este o specializare, orice medic învățând disecția la începuturile școlii. Desigur, este de presupus că prelevarea de organe în vederea transplantului presupune o anumită tehnică și, mai ales, o anumită pricepere, de aceea doar unii medici se ocupă de așa ceva. Dar nu cred că se constituie o echipă de prelevare, așa cum este cazul cu o echipă de transplant.
        Iar gură-cască la o procedură de prelevare poate fi oricine, inclusiv o studentă la medicina militră, dacă i se permite. Se pare că victimei noastre i s-a permis. De ce i s-a permis, mie mi se pare irelevant. Dar cine sunt eu să mă bag în vorbă?!?

  3. Pingback: Inchisoare de la 3 luni la un an sau amenda – Art. 276 din noul Cod penal | Hai ca se poate!

  4. Pingback: Pentru ministrul Culturii Gigel Stirbu, interzicerea filmului „Nymphomaniac“ in cinematografe este un atac la democratie | Hai ca se poate!

  5. Cârcotaşu zice:

    Ce căuta studenta pe lista de pasageri nu pot să spun şi nu mă bag în domeniu, sunt străin.
    Dar în ceea ce-i priveşte pe cei care se ocupă, legal, de localizări, am zis ceva, acilea: http://numarareainversa.wordpress.com/2014/01/22/ce-usor-e-sa-bati-campii/

  6. Pingback: Va rog sa ma scuzati, am gresit… « Motanul Incaltat

  7. Pingback: De ce Mihaita Calimente apara cu atata inversunare STS-ul? | Hai ca se poate!

  8. Pingback: A inceput marea coagulare. Strans uniti in jurul lui Basescu | Hai ca se poate!

  9. Pingback: Cel mai rau lucru? | Hai ca se poate!

  10. Domnule Hari Bucur-Marcu, ceva mă face să cred că amândoi greşim şi amândoi avem dreptate.
    Suntem de acord că, indiferent cât de legală sau ilegală era prezenţa, la bord, a acelei fete, ea ar fi trebuit salvată, şi ar fi putut fi salvată, dacă se intervenea la timp? Suntem! De-aici încolo „dosarul” ar trebui disjuns, sau cum se zice. Una-i una, alta-i alta. Regret dacă s-a înţeles, din zicerile mele, că, şi dacă, prin absurd, ea ar fi fost un pasager nemotivat în acel zbor, nu trebuia salvată. Ba trebuia! Temerea mea e că se va scociorî în „subsidiar”, se vor face anchete tangenţiale şi secundare, pentru a ieşi basma curată cei care, prin fişa postului, aveau obligaţia să localizeze epava şi supravieţuitorii în timp util, ca să-i lase să fie supravieţuitori şi nu cadavre.
    Mi-e teamă că se vor folosi de TOATE chichiţele acestui zbor, doar ca să nu apară vinovaţi legali şi reali în operaţiunea de salvare. Mi-e teamă că-i vor înscena doctorului Zamfir o „relaţie” cu domnişoara studentă, casă-i piară cheful să susţină că a sunat de câteva ori 112. Mi-e teamă că mocirla în care suntem invitaţi să păşim, obligatoriu, e o perdea de fum. Mi-e teamă că nimeni nu vrea să salveze nimic, decât propria piele.
    Tot nu suntem de acord?

    • Cred cu sinceritate că temerile dumneavoastră sunt îndreptățite de starea de proastă guvernare în care se află România. Mai cred că orice vinovat, fie el o persoană ori o organizație, va căuta, în orice situație, să abată atenția sau chiar să abată vina asupra altuia, mai ales atunci când acela nu mai poate riposta, fiind mort.
      Tocmai de aceea am ținut să scriu la comentarii că, din punctul meu de vedere, ca membru al publicului, nu este acceptabilă o asemenea atitudine. Este evident pentru mine că cei ce vor să scape basma curată suferă de lipsa unor argumente reale.
      Ca să fiu și mai clar, chiar dacă zborul respectiv, cu pilot, pasageri și chiar cu aeronava însăși cu tot ar fi făcut parte dintr-o mega-infracțiune, cum ar fi transportul de droguri ilegale ori trafic cu armament sau persoane, tot nu se poate accepta să fie adusă calitatea infracțională a victimelor în discuția despre ce prostii au făcut cei cu zborul și cei cu salvarea.
      Cât despre a fi sau nu de acord, respectul meu față de Gară și proprietara ei este același și atunci când nu suntem de acord. Oricum, în cazul de față, sunt complet de acord cu temerile dumneavoastră.

  11. Pingback: Supozitii | Hai ca se poate!

Lasă un răspuns

