Speranţa moare ultima, dacă ai cu ce

Prieteni, prefer să vă răspund aici, pe acoperiş – vorba Leliei – klaus ştie foarte bine despre ce vorbim…

… şi eu cred că o linguriţă de tinctură de păducel (coronaro-dilatator dovedit) funcţionează mai bine ca betablocantele în iureşuri neurovegetative, care nu sunt încă  – slavă Domnului! – de natură cardiacă.  Funcţionează în zece minute.

… şi eu cred că, dacă citeşti o carte care-ţi place, dacă îţi mângâi pisica ce stă ghemuită şi toarce, culcată pe diafragma ta, în zece minute ritmul tău cardiac scade cu 10%.

Dacă n-ai nici tinctură de păducel şi nici pisică, e suficient să-ţi spui Tatăl Nostru de câteva ori (alege să-l spui de nouă, ca să ai şi preocuparea auxiliară a număratului) şi pulsul tău tinde să revină la normal.  Ba chiar revine!
Fiindcă atunci când zici, în gând, „Tatăl Nostru Care-le eşti în ceruri”, tu rosteşti CERURI cu majuscule, vezi bolta înstelată,  constelaţiile preferate, te simţi punct minuscul în infinit, preiei vibraţiile benefice despre care nu ştii nimic, dar ai citit, şi ai convingerea că ele nu-ţi vor răul, că te leagă, printr-un fir de argint, de platină, de lumină, de silicon, de ce-o fi,  de Creator, care poate joacă ŢOMANAPT cu spiritul lui Einstein, joacă Monopoly cu Leonardo, şi n-are chef să se uite pe rugăciunea ta: DOAMNE, fac infarct! Îmi bate inima ca la balamuc. Ştiu că „fericiţi cei săraci cu duhul”, dar mai am rate de plătit şi n-am terminat Vechiul Testament, aşa că trage dracului de firul ăla care mă leagă de tine, să te simt, dă-mă înapoi, la paişpe cu nouă, puls nouăzeci,   mai lasă-mi un răgaz de zece ani, să fiu bătrân, să nu te mai bat la cap, să mi se pară că moartea e o minune a lumii, ia să mor şi eu niţel, fără să cârcotesc!…
Pâinea noastră cea de toate zilele… PÂINEA NOASTRĂ CEA DE TOATE ZILELE, zic din rărunchi sintagma ta celebră, şi nu pot decât să admit că pâinea ta cerească e cu adevărat bună, nu e de la hoţii ăia care-şi zic Savoria, e o pâine care poate fi oricare, eventual aia pe care o mănânc eu, şaişpe la sută fibre, integrală.
Cică fiecare verset din Tatăl Nostru stimulează un canal energetic. Doamne, iartă-mă! – cu cratimă cu tot, nu vreau în Tibet, nu sunt vreun scientolog, dar mă bucur, din tot cordul meu năpăstuit de extrasistole, că rândurile Rugăciunii Tale, plus ce cred ăia care topesc zăpada cu gândul, sunt în consens. Nu vreau decât să fiu sănătos, să-mi scadă pulsul cu 10%, jur să-mi iau pisică dacă scap şi de data asta, să nu te mai deranjez pe viitor.
Amin!

Dar cardiacii adevăraţi, canceroşii, bolnavii serioşi şi incurabili au nevoie de doctori. De căi deja bătătorite. De medicamente. De aparatură. De pîlpâiala ştiinţei.
Şi numai dacă toate astea dau greş, au nevoie de iubire, de poveşti, de fâlfâială şi de  sintagma „speranţa moare ultima„.

Tot Amin, că veni vorba!…

Acest articol a fost publicat în d'ale Prăvăliei. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Speranţa moare ultima, dacă ai cu ce

  1. Neveu01 zice:

    Adicatelea, mai pe ocolite, ajunsesi la ideile altora dar…cu vorbele lu matale(!).
    E bine si-asa ca noi tot te iubim.
    Ca si asta tot de la Dumnezeu vine;)

  2. Neveu01 zice:

    Si ca sa hiu in contecst(!):

    Amin:)

  3. klaus zice:

    ,,Şi numai dacă toate astea dau greş, au nevoie de iubire, de poveşti, de fâlfâială şi de  sintagma “speranţa moare ultima“”. Numai? Sper sa fie o scapare. In normalitatea mea ar trebui sa fie mereu, nu doar un surogat patetic de final. Altfel e chiar asa cum zici, o falfaiala.

  4. clujanu zice:

    acu ce sa zic? intreb si eu!
    tinctura de paducel chiar functioneaza? nu e doar pentru oamenii sanatosi?

    • Tinctura de păducel funcţionează.Coronarodilatator dovedit. Discret, dar de nădejde bradicardizant.MAi ales când tahicardia e neurovegetativă. Sedativ uşor. Co-participant la produsul standardizat, medicamentos, cu preţ impus, pe nume EXTRAVERAL. Păducelul. Forma tinctură, soluţie alcoolică fiind, are o latenţă foarte mică. Adică efectul apare foarte repede după administrare. Minute. Cel mult zece.

  5. klaus zice:

    Renule, obisnuiesc sa recitesc postarile pentru ca sunt un aiurit de prea multe ori, un aiurit de profesie:). Mi se pare corect sa nu scap unele nuante pentru care autorul a muncit, a corectat, poate de zeci de ori cateodata, s-a straduit, etc.
    Acu, recitind postarea ta, mi-a intrat in ochi Savoria. Si Mecinicopschi care face reclama pentru ei. Desi, mai mult subiectiv, il respect pe nutritionistul Mecinicopschi ca urmare a unor emisiuni facute de el la radio, acum parca nu-mi mai place. Urasc reclamele dar l-am auzit facand niste referiri, la fibre parca( nu uita, sunt un aiurit:) )cu care nu am fost de acord. Asa ca te-as ruga sa ne infigi in concret cu Savoria. Ce stii, ce banuiesti?

  6. zazania zice:

    Klaus, ma bag si io in vorba, neintrebata. Te stiam om cu scaun la cap: cum poti sa iei in serios pe cineva care spune ca faina aia contine omega 3-omega6? Te-i pomeni ca dai copiilor margarina de la Nadia, tot cu omega. Scarbosenia asta de Mecini patroneaza un institul despre care nici coana Wiki n-a auzit. Haidi ca m-am enervat. Noapte buna.

    • klaus zice:

      Zuzu, copiii mei nu cunosc gustul margarinei, nici nu cred in faina ingrasata cu omega 3 si 6. Eu stiu doar ca as prefera sa raman un necunoscut decat sa mint si sa pervertesc oameni pentru un pumn de gologani. Integritatea profesionala si probitatea morala ramane pentru cei pe care majoritatea ii numeste cu lehamite fraieri.

  7. zazania zice:

    Revin, klaus , Wiki a auzit de institulul asta si stie si cine-l patroneaza.

Lasă un răspuns

