De ce să mai inventăm bancuri cu Alinuţa?

Un SUV negru, nu ştie el ce marcă, în tot cazu’ cu număr de Iaşi, frânează lângă măsuţă din scurt. Se deschide uşa din dreapta. Coboară un pantof negru, piele-ntoarsă, toc înalt, vipuşcă aurie la spate. Coboară şi celălalt.
– Poftiţi! –  zice stuparul. De tei, de salcâm, de mentă, polifloră…
Încălţata trece în revistă plutonul de borcane. La sfârşit, se întoarce spre maşină şi strigă tare, tare dezamăgită:
Dragî, domnu’  n-ari mieri di albini, ari numa’ di fluori!

Acest articol a fost publicat în strict autentic și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la De ce să mai inventăm bancuri cu Alinuţa?

  1. ifim zice:

    Da! Pintru că așeia di albini e mai dulși!

  2. Neveu01 zice:

    și-aveti, bre, cu fimeia?

  3. ALM zice:

    Bancuri politice merge? Am unul proaspăt, proaspăt, aproape premieră absolută:

    Secetă mare! S-au subţiat pânzele freatice, a secat apa din fântâni, irigaţii ioc. Agricultorii dintr-un judeţ au organizat o consfătuire pentru a găsi soluţii de ieşire din criza provocată de secetă. Toţi ridică din umeri, numai nea Ion mustăceşte a râde.
    – Hai nea Ioane, zi ce ai de zis!
    – Păi, cum ştiţi, eu am ogoru’ la şosea. Am săpat o grămadă de şanţuri de irigaţii …
    – Şi apă, apă de unde ai luat?
    – Păi, am pus o tăblie cu Băsescu, cu zicerea „Să trăiţi bine!” …
    – Şi apă, apă de unde ai luat?
    – Păi, care cum trece p’acolo scuipă. A crescut porumbu’ de trei metri …

  4. klaus zice:

    La subiect, comentariile nu-si au rostul :). Dar asa, ca deformatie profesionala: cum naiba avea stuparu’ miere de menta?

    • Să nu crezi, klaus, că nu l-am întrebat pe apicultor! Nici eu n-am mai auzit de miere de mentă. Cică în nu ştiu care perioadă duce stupii lângă un câmp cu mentă şi îi lasă numa nu ştiu câte zile… N-am reţinut amănuntele, da’ dacă vrei îl întreb.
      Ai stupi?

  5. klaus zice:

    Da, am. De un an am revenit in bransa.
    Camp de menta spui? Asta inseamna ca se mai cultiva. Nu-i rau deloc.
    Sunt curios ce gust are mierea de menta. Sper sa gasesc si prin regiunea noastra folclorica.

    • Ai revenit şi acasă?!
      Sigur că se cultivă. Producătorii de uleiuri volatile au culturi de mentă, lavandă, busuioc… Problema e că trebuie să-ţi convingi albinele să mănânce de-acolo. 🙂

      • klaus zice:

        Hei, sunt acasa de un an si jumatate. Nu se poate sa nu fi spus. Sau poate nu. In cazul asta te rog sa iei in considerare scuzele de rigoare :).
        E foarte greu sa spui la albine cum ca mierea produsa de ele e de la o anumita specie de planta. Abstractie fac cateva specii de plante(salcam, rapita, tei, floarea soarelui), in care apicultorul merge in pastoral cu magaziile goale si astfel poate garanta ca mierea e in proportie de peste 90% dintr-o anumita planta. Daca nu, e poliflora! :). Exista o situatie ce se vrea o exceptie si anume leguminoasele. Daca ne referim la lucerna, in cazul unei culturi semincere( pentru samanta) prezenta albinelor este de dorit datorita unei fecundari superioare. Adicatelea avem o productie mai mare de samanta. Doar ca legunoasele, in cazul de fata lucerna, au o conformatie a florii care nu prea le da ghes albinelor a le vizita. Pe scurt, am putea reduce totul la urmatoarul enunt: dupa ce ma ajuti, iti dau o palma :).

        P.s. Multumesc, am si eu doua Marii!

  6. klaus zice:

    Scuze pentru greseli! Sarbatoresc Mariile ….cu bere 😀

Lasă un răspuns

