Pictura murală. Consideraţii…

Mă rătăcesc uşor. V-am mai zis?
Da, e o infirmitate de care nu pot scăpa, cam la fel de gravă ca daltonismul, dar la fel de discretă. Mi s-a întâmplat să trag pe dreapta, lângă un taximetrist şi să-l întreb cum ajung “de-aici” în Berceni.  Omul mi-a zis că sunt în Berceni şi mi-a închis gura.
Anul trecut voiam să ajung la contabilă acasă, să-i las nişte acte. Am ratat abordarea corectă a drumului cunoscut şi m-am învârtit vreun sfert de oră pe aleile dintre blocuri, fără succes. Am oprit motorul şi-am sunat-o. Zic:
          Băi, sunt pe lângă tine, dar nu ştiu cum să ajung.  Toate blocurile seamănă cu al tău, simt că înnebunesc.
           Calmează-te, zice, e închisă strada mea cu nişte săpături. Uită-te în jurul tău şi spune-mi ce vezi.
Am lăsat ambele geamuri jos şi-am descris zona:
          Sunt într-o mică intersecţie, pe stânga şi pe dreapta sunt două blocuri de zece etaje, în faţă văd un garaj de tablă vopsit în verde pe care scrie “muie”.
          Cum  scrie “muie”?!
          Cu majuscule, cu spray alb, de-ăla de graffiti, conturat cu negru, pe fond verde.
          Aha!…  Ia-o la stânga, îmi explică ea, apoi faci pe prima la dreapta, o să vezi chioşcul de ziare,  pe urmă, ştii!…
Am ajuns, fireşte, cu bine.
Acuma, că v-am introdus cumva într-o atmosferă propice contemplării realităţii din punct de vedere artistic, să analizăm pictura următoare:
Ea îi aparţine unui profesor de pictură murală, pe numele său din buletin, amintit de mine fără pic de ranchiună şi conotaţii – Ştefan Potop.  Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici, filiala Piatra Neamţ.
Am putea juca “cinci deosebiri esenţiale între cele două  imagini” şi le-am găsi împreună:
1)      Udrea translatată pe genunchiul lui Pinalti
2)      Udrea epilată pubian
3)      Udrea fără mărgele
4)      Udrea mimând orgasmul
5)      Manşeta cracului stâng al pantalonului lui Pinalti nu se “scoală”, când genunchiul purtătorului flexează.
…Sau am putea  să ne punem mâna la gură, ca orice ţăran prost, umiţi de cum se-ntoarce roata timpului, cu vreo 30 de ani înapoi.
Nici nu îndrăznesc să zic că acest Potop e un timid urmaş al lui Sabin Bălaşa.  Că n-are talentul necesar.
Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Pictura murală. Consideraţii…

  1. Anonymous zice:

    DUPA DECLARATIA GUVERNULUI SUA :

    TRAIAN BASESCU ARE SCAUNUL ELECTRIC ASIGURAT

    Prietenul serviciilor romanesti si al lui Basescu, seful Al Queda Ben Laden a fost nu demult lichidat
    in Pakistan. CIA a reusit sa dea de mesagerul lui si prin el sa descopere unde se ascundea Ben Laden.
    Ceace nu se stie la Bucuresti si se ascunde cu indemanara prin filtrul tacerii totale…. este faptul ca americanii au fost in urmarirea unui alt mesager care a condus CENTRUL FINANCIAR AL QUEDA cu sediul in Romania . Banii proveniti din contrabanda de tigari si cafea.. au fost baza financiara a actiunilor Al Queda . Aceasta contrabanda sa facut sub ochiul atent si griluliu al serviciilor romanestti conform directivelor unui presedinte de tara nebun ….
    DOCUMENTUL GUVERNULUI SUA
    Under Secretary for Terrorism and Financial Intelligence Stuart Levey:
    Iata un fragment senzational :
    In addition to providing financial, material, or technological support to AQI and al-Qai'da, al-Dulaymi provides services to Usama bin Laden. As of late January 2007, al-Dulaymi allegedly carried a letter from bin Ladin to AQI leader Abu Ayyub al Masri, and in 2006, acted as an intermediary between AQI and al-Qai'da members surrounding bin Laden.
    SI ACUM ATENTIE
    As of mid-2007, al-Dulaymi was in charge of an al-Qai'da network in Europe comprised of two cells, including one in BUCHAREST, ROMANIA that financed al-Qai'da in Europe by smuggling cigarettes and coffee.

    http://www.implu.com/government_news/498/134975

    Va veti intreba cum este posibil ca CENTRUL Al QUEDA SA FUNCTIONEZE LA BUCURESTI nestingherit . Raspunsul este simplu. Al Queda a cumparat cu bani grei umbrela si sprijinul logistic al servicilor iar actiunea de filare a devenit o actiune de acoperire. Va asigur ca autoritatiile americane cunosc perfect contributia lui Basescu la aceasta actiune. Nu-mi fac iluzii ca se va intampla ceva care sa pericliteze libertatea Presedintelui. Dar nu pentru multa vreme, Exista un tratat de extradare romano-american. DOCTRINA SUA ESTE CLARA ; CEI CARE ASCUND SAU SPRIJINA TERORISMUL SUNT TERORISTI. GARANTEZ CU TOATA RASPUNDEREA CA PRESEDINTELE ROMANIEI TRAIAN BASESCU ARE SCAUNUL ELECTRIC ASIGURAT.
    Robert Horvath DEVA Nipon PRESS
    DESCHIDETI
    http://devanewyork.blogspot.com/2011/02/guvernul-sua-bucurestiul-centru-europan.html
    COMPLET : ROBERT HORVATH DEVA BLOG
    http://devanewyork.blogspot.com/

  2. Anonymous zice:

    Yepp! Bine ne-ati gasit Maestre Robert Horvath! Sunteti in trecere sau ramaneti? Aici nu sunt oameni interesati de pozitia Basescului fata de Licurici si, cu atat mai putin, de relatiile lui cu al Qaeda. Pana si eu vin aici ca sa-mi spal creierii capului.

    Stimata Renata,
    Apropo de deosebirile intre poze: in primul rand, cand am vazut pictura, nu l-am recunoscut pe Pinalti! Am zis ca e Gorbaciov! Usor jenat! Sigur ca am remarcat acea imbarligatura de brate si pozitia incomoda a Udrei. Dar, am zis ca este o viitoare reclama pentru Land of Choice, fiindca a inlocuit pamantul arid al fundalului cu gazon englezesc. Totusi, poate ma lamureste si pe mine cineva: ce cauta muntele Fujiyama in tablou?
    ALM

  3. Renato, dupa inscriptia citita pe garaj mi-am dat seama ca nu te-ai ratacit doar spatial, ci si temporal, fiindca ai nimerit in plin … comunism. Pentru ca, nu-i asa, doar pentru comunisti „omu ie valoarea suprema!”
    Cit despre tablou, nu e altceva decit o plansa ilustrativa de la scoala de vara a arbitrilor, care invata de aici ca „pozitia nefireasca a miinii (stingi)” se sactioneaza cu …Pinalti!

  4. sanctioneaza, am vrut sa zic

  5. Anonymous zice:

    mie mi-a placut o observatie facuta de unu' la tv: „pinalty are o mana nefiresc de lunga”
    de aici si extazul de pe fata muierii. e in mediul ei cocosesc

    liv

  6. renata zice:

    Domnule ALM,
    maestrul Horvath ne bântuie din când în când. Fantomatic.

    În privinţa tabloului, poate că numele artistului, POTOP, are alte conotaţii decât alea pe care i le-am dat eu. Poate derivă din PHTOSHOP. Atunci, pe fundal, se admite orice munte, iar mâna stângă a lui Pinalti poa' să iasă inclusiv din stomacul Udrei, ca-n filmul Aliens.

  7. renata zice:

    Augustine,
    să nu fi citit eu tot garajul?! Posibil! 🙂

  8. renata zice:

    liv,
    mie mi-a plăcut că un artist care şi-ar găsi cu greu justificarea expunerii într-un magazin intitulat „geamuri şi oglinzi”, lângă „ţiganca senzuală” şi „natură moartă cu pepene tăiat”, predă artă monumentală în mediu universitar.

  9. matilda zice:

    Observi cît este de transpusă duduia ? Sedusă şi uşor abandonată în braţele tandre ale ipochimenului.
    Să ne mîndrim că suntem contemporani cu acest mare artist ! Dacă-l rugăm frumos, oare ne face un tablou vivant şi cu Băsescu ? :))

  10. theodora0303 zice:

    @ALM
    Muntele din tablou nu este Fujiyama … este Pietricica … nici un artist al orasului Piatra Neamt nu ar indraznii sa il ignore.
    Eu nu inteleg pe unde si-a strecurat Pinalti mana dreapta de a reusit sa o puna pe bara din fata … mie mi se pare ca iese de undeva de sub decolteul doamnei Cocos.

  11. Florin Matei zice:

    Ce îmi atrage mie atenţia în tabloul remanent-ist al lui Potop e că voluptoasa din imagine la soare se poate uita, dar la burduhănosul din staânga ei ba! Îmi mai pare că în spatele lor e un vulcan căruia îi vine să vomite, nicidecum un muntişor cuminte din larga grădină carpatică. Aşa văd eu lucrurile (şi fiinţele) alea!

  12. renata zice:

    Matilda,
    cucoana nu e doar transpusă şi sedusă: de-a dreptul că levitează!Uită-te şi tu la conturul exterior al coapsei, nedeformat, ca şi cum ar sta în aer.
    Băi, dar răi mai suntem!:)
    Ca mâine îl vedem pe nea POTOP, cu toate hibele lui la desen, săltat de mascaţi de-acasă, în puterea nopţii, că de unde a avut bani de pensule din păr natural şi mi ţi-l retrage Băsescu pentru vreo 29 de zile din circuitul artistic.
    Atunci o să-l facem erou naţional! :))

  13. renata zice:

    Theo, ştiu că i te adresai domnului ALM, dar nu mă rabdă inima să tac. 🙂 Io ştiu că decolteul e suprafaţa de piele liberă cuprinsă între clavicule şi începutul îmbrăcăminţii la femei. Mie mi se pare mai degrabă că mâna nemernicului îi iese doamnei Udrea prin ficat. Mesajul subliminal ar fi că Udrea îl are pe Pinalti la ficaţi.

  14. renata zice:

    Florine, eşti sigur că pe fundal e un vulcan?
    Adică o să se prelungească traseul telegondolei până la Vezuviu?

  15. Renato, o, da! Garajul trebuie citit de jur primprejur!! Pentru a nu da discutiei contururi prea stridente si pentru ca foarte probabil nu te vei mai rataci in acelasi loc (experimentul nefiind reproductibil,adica non bis in idem), o sa-ti spun cindva ce scrie si pe „fata nevazuta a garajului”! Pot sa-ti spun acum doar ca este inca o lozinca din aceeasi iepoca!

  16. Anonymous zice:

    @ Theodora
    Pietricica? Hmmm! Uitati-va putin la profil. Pietricica are un profil convex, pe cand Fujiyama are profilul versantilor concav. Cu care seamana mai bine?
    ALM

  17. theodora0303 zice:

    @ALM
    Asa vede artistul Pietricica 🙂
    Poate este un nou Picasso
    Am mai scris ieri un comentariu care nu a aparut.

  18. renata zice:

    Rădescule,
    oricât m-aş strădui, nu ştiu ce scrie pe verso-ul garajului, conform epocii „labele poc”.
    Da' aştept un hint.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s